Cyclonen

De Cyclone verbetert de prestatie van alle motoren door optimale verbranding

Cyclone
airflow
Cyclone

Cyclone in luchtinlaat

Schematische voorstelling van de airflow

Wat is een cyclone:
Een Cyclone is een cilinder met daarin een aantal vaste schoepen. De Cyclone wordt geplaatst in de lucht-inlaatbuis van de motor. Door de speciale vorm van de schoepen krijgt de aangezogen lucht een roterende beweging.

Wat is het effect van een Cyclone op de motor van uw auto?
De luchtrotatie heeft als gunstig effect dat de motor makkelijker "ademt" en zorgt voor een betere menging van lucht en brandstof. Hierdoor verbrand het mengsel tot wel 70 -80%, normaal is dat tussen de 20-30% enkele motortypes uitgezonderd. Doordat er van het mengsel zoveel meer wordt verbrand en de aanzuig-weerstand afneemt wordt de auto in zijn geheel een stuk krachtiger en zuiniger en verminderd de uitstoot van schadelijk NOx (stikstofdioxide).  De rijstijl heeft hier niet veel invloed op. Doordat meer van het mengsel wordt verbrand, blijven de cilinders schoner waardoor de motor-olie minder snel vervuilt raakt. Ook de levensduur van bougies of verstuivers  wordt verlengd. Door de hogere verbrandingsgraad wordt er bijna geen roet afgezet, zodat ze optimaal kunnen blijven functioneren. Het onderhoud wordt daardoor goedkoper

Voor welke brandstof is de Cyclone toe te passen en waar wordt hij geplaatst?
De Cyclone is geschikt voor alle gangbare brandstoffen, zoals: benzine, lpg, diesel en biodiesel. In het algemeen wordt de Cyclone zo dicht mogelijk bij het inlaat-spruitstuk geplaatst. Voor diesel en multipoint benzine injectie motoren is de inbouw relatief eenvoudig. Voor singelpoint injectie en de wat oudere carburateur motoren kan de inbouw enigszins wat complexer zijn. Proefondervindelijk is vastgesteld dat indien er ook een Cyclone vlak voor de intercooler wordt geplaatst de resultaten nog beter zijn.

Enkele voordelen op een rij voor toepassing van de Cyclone
De Cyclone versterkt vooral de zwakkere punten van een auto. Dat wil zeggen, buiten de koppeltoename, geeft het bij een 8-kleps motor een 10-tal kilometers langer trekkracht in de versnellingen.
Bij een 16-kleps motor geeft het vooral in lagere toeren meer trekkracht.
Bij turbomotoren wordt het zogenaamde "turbogat" een stuk kleiner, dat wil zeggen de turbo komt merkbaar eerder in actie. Voor caravantrekkers of paardentrailers is de Cyclone een welkome aanwinst. De trekkracht van de auto is in de lage toeren meteen een stuk hoger wat het rijden met een caravan of trailer veraangenaamd. De Cyclone wordt ook toegepast op motorfietsen, scooters, karts en in de rally- en autosport. Voor bestelbussen, vrachtwagens, scheepsmotoren en tractoren is de cycloon vooral interessant door de grotere brandstof-en milieu besparing. De Cyclone heeft effect bij alle verbrandings-motoren, zowel benzine, diesel of gas en maakt de motor schoon van roet.

De Cyclone maakt het rijden niet alleen prettiger, maar ook zuiniger en verdient zichzelf snel terug, vooral bij de huidige brandstofprijzen.

Heeft u interesse in dit product, neem dan vrijblijvend contact op.

De Cyclone toegepast in

Cyclone

Mitsubishi 4x4

Tractoren

Cyclone

Ook voor Dakar en de autosport is de Cyclone een welkome aanvulling

Wat zijn de kosten?
De Cyclone kost € 150,00 incl. btw. en montage. Voor diesels is de montage redelijk eenvoudig meestal een halfuur. Voor benzine en lpg motoren varieert de inbouwtijd van 1 tot 2 uur. Montagekosten zijn € 50,00 incl. btw. per uur. Voor grotere motoren zoals vrachtwagens en bussen is de prijs van de Cyclone ongeveer € 250,00 afhankelijk van de grootte. Met een minimale besparing van 5% is dit snel terug te verdienen.

In het kort
Minder lawaai en trillingen van de motor.
Brandstof besparend (van 5 tot wel 20%).
Snel terug te verdienen.
Reinigende werking op de kleppen, bougie's of verstuivers.
Merkbaar betere prestaties van de motor.
De Cyclone is toepasbaar in de meeste verbrandingsmotoren voor zowel diesel als benzine. De Cyclone zorgt voor een betere menging van brandstof en lucht waardoor een effici?ntere en schonere verbranding ontstaat.
Door deze schonere verbranding neemt niet alleen de emissie af maar wordt de levensduur van de verbrandings-motor aanzienlijk verlengd, minder uitstoot van roet (alleen voor diesel) en andere schadelijke uitlaatgassen.

Wanneer de Cyclone op de juiste wijze is gemonteerd, kan deze op geen enkele wijze schade toebrengen aan de motor. De producent van de Cyclone heeft een Products Liability Insurance afgesloten van EUR 2.000.000,- per schade geval, zie ook de website www.limpex-sport.nl onder rubriek "Cyclone". Op elke Cyclone zit een 3 maanden niet goed geld terug garantie excl montagekosten.

Mercedes CDI 2005 met 215.000 km op de teller.

Cyclone

Een EGR klep, links gebruik zonder Cyclone, rechts met Cylone.

Cyclone

De toepassing van Cyclone beperkt  zich niet alleen tot personenauto’s maar is ook toepasbaar in vrachtauto’s en bussen.

[Home] [Contact] [Auto's] [Schade reparatie] [Banden] [Cyclonen] [Revisie] [Versnellingsbak] [Machinebouw] [Inst.Techniek] [CV installaties] [Uurwerken] [Torenuurwerken] [Verbouwingen] [Senioren zorg] [Grafonderhoud]

.